I made this widget at MyFlashFetish.com.

Saturday, December 11, 2010

Kisah IBLIS menghadap Nabi Muhammad S.A.W - (3)

Soal Nabi : "Hai Iblis! Jika umatku bersatu dengan ahlinya, apa hal engkau?" Maka sembahnya : "Jika seorang hendak bersetubuh dengan isterinya jika ia membaca

بِسْمِ اللهِ اَللَّھُمَّ جَنِّبْنَا الشَّیْطَانَ وَجَنِّبِ الشَّیْطَانَ مَا رَزَقْتَنَا
“Dengan Nama Allah, Ya Allah! Jauhkan kami dari setan, dan jauhkan setan untuk mengganggu apa yang Engkau rezekikan kepada kami.”

   Maka larilah aku daripadanya. Maka jika tidak ia membaca doa yang tersebut akulah mendahului bersetubuh dengan isterinya, maka bercampurlah benih aku dengan benih isterinya dan jika menjadi anak, maka gemar anak itu pada pekerjaan maksiat dan malas pada jalan yang kebajikan dengan sebab lalai dan alpa ibubapanya. Demikian lagi jika mereka makan atau minum jika tidak membaca Bismillaahir rahmaanir rahiim, maka akulah yang mendahului maka dan minum daripadanya, maka makanlah ia padahal tidak kenyang. 

Soal Nabi :"Hai Iblis! Siapa yang terlebih engkau sukakan?" Maka sembahnya : "Iaitu apabila lelaki dan perempuan yang tidak mencukur atau mencabut atau tidak menggunting bulu ari-arinya (bulu yang tumbuh disisi kemaluannya) yang telah sampai masa 40 hari lamanya, maka duduklah aku mengecilkan diri seperti pijat-pijat bersarang di situ demikian lagi tempat aku bergantung dan berbuai iaitu pada bulu ketiak orang yang tidak mencukur atau mencabutnya."

Soal Nabi : "Hai Iblis! Siapa saudara engkau?" Maka sembahnya : "Iaitu orang yang tidur tiarap atau yang tidur matanya celik waktu subuh, maka ia tidur pula tidak segera sembahyang subuh, maka aku uliti akan dia hingga lena membawa terbit matahari dan demikian juga pada waktu zohor, asar, maghrib dan isyak aku beratkan hatinya menjadi malas mengerjarkan sembahyang. 

No comments:

Post a Comment